Post it-lappar på whiteboard

Effektkartläggning – gör rätt saker

Effektkartläggning är ett verktyg som hjälper dig att se till att din webbplats uppfyller dina mål. Först när du vet vilken förändring du vill åstadkomma går det att bygga en kanal, ett system eller ett innehåll som tjänar dina syften.

Med effektkartan ringar du in din organisations mål och syften, målgrupper och viktigaste behov. Sen börjar det riktiga jobbet.

Lägger din organisation energi på rätt saker?

En fantastisk e-handelslösning men bäst intjäning i butiken? Massor med samtal till växeln men inga ärenden på webben? Svaret finns att söka i effektkartan. Effektkartläggning är ett effektivt verktyg för att få din organisation, ledning och andra intressenter att hitta rätt fokus. Ibland är det lätt, ibland är det svårt och smärtsamt. Som tur är har vi rutin och leder er genom processen.

Våra digitala strateger och projektledare har gedigen erfarenhet av effektkartläggning. Det är ett transparent och effektivt sätt att sätta era behov i centrum och lyssna in era verkliga behov. Sedan har man effektkartan med sig genom hela projektet som en trygghet för alla inblandade.

Effektkartläggning lägger grunden för ett lyckat projekt

När effektkartan väl är på plats kan man inleda ett projekt eller en process, och hela tiden vara säker på att man styr mot målen. Och vet man det sparar man också tid och pengar. Färre dikeskörningar och roligare resa, helt enkelt!

Mer om Effektkartläggning

Projekt
Mer inom samma ämne

Inspektionen för socialförsäkringar vann kampen mot tiden

Inspektionen för socialförsäkringar behövde byta till en modernare plattform för både externa webben och intranätet. Men på grund av ett omlokaliseringsbesked blev tidplanen extremt tajt. Genom en fantastisk prestation från...

Projekt
Mer inom samma ämne

Försvarshögskolans nya intranät effektiviserade arbetet

När Försvarshögskolan skulle göra nytt intranät gick de från en informationsbank med för många sidor till en smidig hjälp i arbetet. Genom att tänka rätt från början lyckades Försvarshögskolan med...

Inlägg
Mer inom samma ämne

Att hitta dina målgrupper - målgruppsskola del 2

Andra delen i vår målgruppsskola, där jag berättar om hur du sorterar all information på ett relevant sätt. I förra inlägget gick jag igenom hur man gör målgruppsundersökningar. Förhoppningsvis har...

Projekt
Mer inom samma ämne

Försvarshögskolan attraherar nya studenter med ny webb

Försvarshögskolan ville ge den nyfikna en positiv bild av skolan och vad en utbildning på FHS kan innebära för framtiden. Den intresserade ska snabbt få en tydlig bild över utbildningar...

Man med laptop

Inlägg
Mer inom samma ämne

Att använda effektstyrning i webbprojekt

Allt för många webbplatser uppnår inte det som var tänkt med lösningen. En anledning är att man inte har förstått målgruppernas behov och drivkrafter samt vad som krävs för att...

Inlägg
Mer inom samma ämne

4 tips för att konvertera bättre

Att arbeta med konvertering är en viktig del i att uppnå dina webbmål. För att öka konverteringen på din webbplats bör du tänka på fyra saker. Konvertering handlar om att...

Man skriver

Inlägg
Mer inom samma ämne

Tänk på besökaren när du väljer information till din webbplats

Det är lätt att bara lägga upp mer och mer innehåll på sin webbplats. Men mycket innehåll gör det dyrt att underhålla och svårt för besökaren att hitta. Välj ut...

Projekt
Mer inom samma ämne

Visita – kanalstrategi för content marketing

I samband med lansering av en ny webblösning bestämde sig Visita för att se över hur de arbetar med sociala medier. De ville ha en strategi för vilka kanaler de...

Projekt
Mer inom samma ämne

Maskinentreprenörerna – ny webb för att öka medlemsnyttan

Maskinentreprenörerna ville komma ifrån ett inifrån och ut perspektiv med otydliga mål och en sajt som inte var responsiv. Webbplatsen hade med de givna förutsättningarna svårt att leverera den medlemsnytta som efterfrågades....

Projekt
Mer inom samma ämne

Karlstads kommun – Intranät som lockar till engagemang

Karlstads kommun ville bygga ett intranät som lockar alla anställda att använda det. En utmaning var att intranätet skulle byggas på två plattformar, Office 365 och Episerver. Parallellt med intranätsprojektet...