Digital kommunikation

Det digitala landskapet ställer höga krav på oss som kommunicerar. Tillsammans ser vi till att dina budskap blir begripliga och når dina målgrupper på deras villkor, där de är. 

Kommunikation är centralt för de flesta verksamheter. Oavsett vilken bransch du verkar inom och vad din verksamhet innefattar krävs att du lyckas förmedla något till din målgrupp där din målgrupp är. Att dessa platser nu för tiden nästan undantagslöst är digitala ställer dock nya krav.

Det digitala kommunikationslandskapet ger möjligheter till interaktion och stort genomslag. Men vi behöver också vara mer transparenta, mer genomtänkta och mer lyhörda och snabbrörliga.

Vi på 7minds står stadigt med fötterna i klarspråk. Därför har vi förutsättningar att förmedla det du vill ha sagt till dina målgrupper på ett sätt som blir begripligt. Men vi vet också det mesta om digitala kanaler, sökmotoroptimering, tillgänglighet och användarens upplevelse. Därför kan du vara trygg med att vi tar din kommunikation i mål oavsett var och hur den ska ske.

Effektkartläggning – gör rätt saker

Effektkartläggning är ett verktyg som hjälper dig att se till att din webbplats uppfyller dina mål. Med effektkartan ringar du in din organisations mål och syften, målgrupper och viktigaste behov. Sen börjar det riktiga jobbet.

Klarspråk – skriv så att alla förstår

Klarspråk ökar chanserna att du och dina läsare ska förstå varandra. Det är kommunikation på mottagarens villkor, och en förutsättning för att dina budskap ska nå fram. Och varför skulle du inte ta chansen att nå fram med dina budskap i dina viktigaste kanaler?

 

Två personer diskuterar

Mätning och mätplan

Att mäta sin webbplats är ett måste om man vill kunna se om den gett några resultat eller veta vad som behöver förbättras. De flesta av oss vet att vi ska mäta, men det kan vara svårt att veta vad vi ska mäta, eller hur.

Mål och KPIer

Mål och KPI:er används för att kunna se vad som är bra på din webbplats och vad du behöver förbättra. Mål är ofta en självklarhet i andra delar av organisationen, men glöms lätt bort för webben.

Hand med penna skriver

Innehållsstrategi

En innehållsstrategi är en genomtänkt plan för vilket innehåll du behöver för att möta dina besökares behov.

Händer som pekar på en datorskärm

Kundresa – att se sig själv ur kundens perspektiv

Kundresor är ett sätt att visualisera kundens resa från tanke till köp och användning av en produkt eller tjänst. Det är ett sätt att flytta fokus från organisationens interna tänk till kundens upplevelser.