Konvertering, CRO

Konvertering är hur du får din besökare att agera på det sätt du vill. Det kan handla om att köpa eller ladda ner något på en webbplats, att klicka, gilla eller dela något på en webbplats eller i sociala medier.

Ett bra arbete med konvertering börjar redan med sökningen på Google och går sedan via landningssidor till konvertering. Därefter följer analys och justering. Konverteringsoptimering kan göras hur komplicerat som helst med tester och personalisering, eller hur enkelt som helst.

Vi börjar med dina mål och din verklighet. Därefter tittar vi på användarnas mål och deras verklighet. Genom att kombinera dem med era kan vi skapa en användarupplevelse där alla uppnår sina mål. Du säljer och kunden blir nöjd – samtidigt.

Mer om Konvertering

Tjänst
Mer inom samma ämne

Lär dig skriva säljande och sökmotoroptimerat

Vill du bli bättre på att skriva på webben? Med vår kostnadsfria mejlkurs får du tips, exempel och övningar som gör dig till en bättre skribent på bara en vecka....

Projekt
Mer inom samma ämne

Holiday Club fick fler gäster med Googleannonsering

Holiday Club hotell och spa i Åre ville öka sin beläggning under andra säsonger än skidsäsongen. De ville också ha en partner som var mer lyhörd, engagerad och snabb att...

Projekt
Mer inom samma ämne

Vattenfall – Att skapa en enhetlig webb trots flera avsändare

Vattenfall skulle bygga ny sajt i Episerver och behövde stöd både i innehållsarbetet och kravställningen. En stor utmaning var att Vattenfall AB består av ett flertal dotterbolag, vilka alla samsas...

Inlägg
Mer inom samma ämne

Åtgärden som förbättrar SEO, konvertering och kundnöjdhet – samtidigt

Det pratas mycket om SEO, konvertering och kundnöjdhet. Du ska uppnå allt på alla fronter. Men vad gör vi som inte har obegränsat med resurser? Här avslöjar vi vilken åtgärd...

Inlägg
Mer inom samma ämne

De 3 viktigaste områdena att prioritera i innehållsarbetet

Du kan lägga hur mycket tid som helst på att optimera innehållet, och i en ideal värld så har du den tiden. Men i den verkliga världen är tiden och...

Inlägg
Mer inom samma ämne

Konvertera med kunden i fokus

80 % av företagen hävdar att de är kundfokuserade, men bara 8 % uppfattas kundfokuserade av kunderna. Samtidigt visar statistiken att kundfokuserade företag presterar bättre. Vad är det vi inte...

Hand och mobil

Inlägg
Mer inom samma ämne

Få din blogg att konvertera

Många av oss bloggar som en del i SEO-strategin eller innehållsmarknadsföringen. Många av oss har även konverteringsytor på bloggen i form av nedladdningsbara produkter. Men hur får de att konvertera...

Inlägg
Mer inom samma ämne

Öka konverteringen - skriv med kunden i fokus 

Många texter på webben är insnöade på den interna organisationen och vad organisationen anser om sina tjänster och produkter. Men vem är det du vill ska konvertera, dina medarbetare eller dina...

Inlägg
Mer inom samma ämne

Konvertera bättre med tajming

Genom att rikta in dig på rätt del av dina besökare vid rätt tidpunkt kan du öka konverteringen. Här ger jag några exempel på hur du kan jobba med tajming....

Inlägg
Mer inom samma ämne

Mobilanpassa för bättre konvertering

87 % av alla internetanvändare surfar dagligen via mobilen. Många nöjer sig med att bara ha en responsiv design, men mobilanpassning är mer än skalade bilder. Mobilanpassning är att anpassa...