Vattenfall – Att skapa en enhetlig webb trots flera avsändare

Vattenfall skulle bygga ny sajt i Episerver och behövde stöd både i innehållsarbetet och kravställningen. En stor utmaning var att Vattenfall AB består av ett flertal dotterbolag, vilka alla samsas på samma webbplats. Det kunden ska uppleva som ett företag är alltså flera olika företag med egna mål och behov.

En av våra uppgifter var att ta fram en ny struktur och innehåll som alla intressenter kunde enas om. Vi stöttade även i kravställningen, både för funktionalitet och för redaktörsgränssnittet.

Resultatet blev en enhetligare sajt med färre sidor och en för kunden tydligare struktur. Samtidigt fick webbredaktören ett enklare gränssnitt att arbeta i.

\r\n
    \r\n \t
  • Kravställning\r\n<\/strong>Vi stöttade i kravställningen för funktionalitet och redaktörsgränssnitt.<\/li>\r\n \t
  • Innehållsproduktion\r\n<\/strong>Vi tog fram innehåll till sajten, skrev nytt eller skrev om för bättre SEO och leadgenerering.<\/li>\r\n \t
  • Innehållsstrategi\r\n<\/strong>Vi tog fram vilken information som skulle finnas på sajten utifrån målgruppernas behov och genomförde cardsorting med alla intressenter samt satte struktur för sajten.<\/li>\r\n<\/ul>\r\n”, ”_infobox_content”: ”field_infobox_content”, ”infobox_link”: ””, ”_infobox_link”: ”field_infobox_link” }, ”align”: ””, ”mode”: ”edit” } /–>

    Projektdetaljer

    Tidsperiod: Jan 2016-aug 2017
    Webbplats: www.vattenfall.se