Holiday Club fick fler gäster med Googleannonsering

Holiday Club hotell och spa i Åre ville öka sin beläggning under andra säsonger än skidsäsongen. De ville också ha en partner som var mer lyhörd, engagerad och snabb att göra förändringar. Sökordsannonsering i Google Ads tillsammans med säljande landningssidor ökade besöken.

7minds och Holiday Club började med att kartlägga hur säljcykeln ser ut under året, hur det påverkar annonseringen och vad som var relevant att fokusera på. Därefter har vi haft ett tätt samarbete för att se till att kampanjerna ständigt anpassas efter behov och resultat.

Så gjorde vi

  • Sökordsanalys
    Vi analyserade vilka sökord det var relevant för Holiday Club att synas på och att optimera på.
  • Annonser i Google
    Utifrån försäljningsmål och sökordsanalys byggde vi upp kampanjer som vi drev och följde upp under tid.
  • Konverterande landningssidor
    För att ytterligare sökordsoptimera och konvertera skrev vi säljande landningssidor som matchade annonserna vi skapat i Google

Projektdetaljer

Tidsperiod: Maj 2019
Webbplats: www.holidayclub.se