Yrkesakademins studenter lär sig digital strategi

6 veckor heltidsutbildning om digital strategi, med allt från SEO till sociala medier. Det är vad 7minds ger studenterna på den treåriga utbildningen Affärsutvecklare inom besöksnäringen hos Yrkesakademin. Kursen och våra lärare får alltid höga betyg av studenterna, som tycker att den är praktisk, konkret och engagerande.

För att bedriva verksamhet i turismbranschen måste man kunna marknadsföra sig på de digitala kanalerna. Är man ett litet företag behöver man kunna allt själv, och är sitter man på ett större företag måste man veta vilken kompetens man behöver anställa. Kursen digital strategi och analys är en 240-timmars kurs med allt man behöver veta i det digitala landskapet.

7minds håller ett flertal kurser per år för yrkeshögskolan Yrkesakademin. Alla kurser följer de krav på utbildning som finns med kursplan, kurslitteratur, seminarier, inlämningsuppgifter, examination och betygssättning. Varje kurs utvärderas och studenterna sätter alltid höga betyg på både innehåll, upplägg och lärare.

Detta innehåller kursen

  • Digital strategi
  • Analys
  • Sökmotoroptimering
  • Sökordsannonsering
  • Sociala medier
  • Annonsering på sociala medier
  • Att skriva för webben och sociala medier
  • UX
  • Konvertering
  • Nyhetsbrev

Projektdetaljer

Tidsperiod: Sedan 2020
Kurslängd: 6 veckor heltid, totalt 240 timmar