Hoppa till huvudinnehållet

Content marketing – marknadsföring med relevant innehåll

Content marketing, även kallat innehållsmarknadsföring, är att genom relevant och engagerande innehåll skapa förtroende för sitt varumärke och marknadsföra sina produkter eller tjänster. Marknadsföringen är ofta indirekt genom att ge kvalitativt och relevant innehåll inom närliggande ämnen, istället för att bara prata om sina egna produkter.

Är du också en av dem som byter kanal när reklamen kommer på, och knappt ser annonserna när du läser? Du är inte ensam. Det är svårt att nå ut med ett säljbudskap. Men med content marketing kan du få kunden att följa dig och ta del av ditt innehåll av egen vilja.

Innehållsmarknadsföring kan lätt kännas övermäktigt. Det är innehåll som ska produceras, publiceras och distribueras i olika kanaler. Vi hjälper dig skala ner det till konkreta handlingar som passar den verklighet med de förutsättningar du har. Vi tar dig på resan från övergripande strategier till kanalval, publiceringsplan och innehållsskapande.

Vill du så hjälper vi dig med det praktiska också. Våra innehållskonsulter har alla gedigna utbildningar inom skrivande och marknadsföring. Med oss kan du vara trygg i att du får högkvalitativt och relevant innehåll.

Mer om Content marketing

Inlägg

Så skapar du kärnfulla webbtexter - med eller utan inspiration

Kalendern är full med inplanerade möten. Massor av obesvarade mejl ligger i inkorgen. Administrativa arbetsuppgifter väntar på att någon, och helst du, ska ta tag i dom. Mitt i alltihopa...

Projekt

ICA fick avlastning i innehållsprojektet

ICA behövde hjälp att bygga upp nytt, SEO-anpassat innehåll till sin Inspirationsdel av den nya hemsidan i Episerver. Det handlade om tusentals sidor, och den befintliga webborganisationen hann inte med...

Projekt

Upphandling blir spännande i tidningen Trendens

Genom intervjuer och reportage med organisationer i framkant blir upphandling ett spännande ämne. Upphandlingsmyndighetens tidning Trendens inspirerar till bättre och effektivare upphandling. Att få upphandling att bli spännande är innehållsmarknadsföring...

Projekt

Pfizer engagerar med innehållsmarknadsföring

Pfizer arbetar internationellt med innehållsmarknadsföring inom hälsa. Grunden i detta är kampanjsajter med innehåll som ska vara sökbart och ge bra spridning i sociala medier. Utmaningen är att få en...

Inlägg

Så lyckas du med nyhetsbrev

Rätt gjorda är nyhetsbrev en effektiv marknadsföringskanal. Men det kräver att du har koll på hur du skaffar prenumeranter, vad du ska fylla ditt nyhetsbrev med, till vem du ska...

Inlägg

Få din blogg att konvertera

Många av oss bloggar som en del i SEO-strategin eller innehållsmarknadsföringen. Många av oss har även konverteringsytor på bloggen i form av nedladdningsbara produkter. Men hur får de att konvertera...