Jobba iterativt med dina Google-Ads kampanjer

Google-Ads kampanjer kostar. Det är en realitet du aldrig kommer ifrån. Oavsett vilka mål du jobbar emot och vilket livstidsvärde du satt på dina besökare behöver kampanjerna utvärderas med jämna mellanrum.

Ett vanligt scenario är att en kampanj sätts upp utan någon plan på hur detaljerna ska utvärderas och förbättras under tiden som kampanjen löper på.

Det fiffiga med Google-Ads är ju att du hela tiden kan optimera, även när kampanjerna körs. Vilket faktiskt ger dig ett gyllene tillfälle att göra successiva förbättringar. Fungerar sökorden du valt att annonsera mot? Vilka konverterar bäst? Finns det sökord som du borde pausa? Borde du jobba med negativa sökord?

Välj få men noga utvalda sökord

Många jobbar alltför brett med sina kampanjer av rädsla att inte fånga upp alla. Men att fånga upp alla betyder inte att du fångar upp kunder som sannolikt kommer att konvertera. Överväg därför möjligheten att smalna av och satsa på få men noga utvalda sökord. Följ upp de sökningar som leder till trafik och välj närliggande sökord.

Genom att jobba iterativt med dina kampanjer säkerställer du att du om och om igen väljer bästa möjliga alternativ för maximal konvertering. Eftersom Googles målsättning är att tjäna pengar på annonsörer kommer du inte få tillräcklig hjälp att optimera. Du måste själv vara beredd att lägga ner den tid och energi som krävs.

Vi kan hjälpa dig med sökordsmarknadsföring hela vägen från att bygga upp konto till att utvärdera och analysera kampanjer i Google-Ads. LÄS MER >>