Kläppen ville öka konverteringen från befintliga kunder, och från besökare som drivits till sidan med hjälp av sociala medier. Med utbildning lärde sig redaktörerna skapa sidor som säljer.
För att förbättra försäljningen via hemsidan utbildades alla redaktörer vid totalt fyra tillfällen. Utbildningen utgick från deras egna material och mål med många övningar och diskussioner.
Så gjorde vi
Vi genomförde en utbildning där vi tog upp bland annat följande frågor
- Den digitala kundresan för upplevelseturism
- Sökbeteende och grunderna i sökmotoroptimering
- Läs- och beslutsbeteenden på en webbplats
- Inspirera och motivera till köp
- Få till en röd tråd med rätt information på rätt plats
- Rubriker och ingresser som lockar till läsning och rankar bra på Google.
- Att skriva inspirerande om upplevelser utan att bli flosklig
- Att skriva kortfattat och lätt att läsa för stressade
- Att göra länkar som kunden ser och vill klicka på