Det blir lätt rörigt i Teams. Ibland är chattar och inlägg på olika plats, ibland på samma. Och aldrig kommer man ihåg var just den där informationen man är ute efter just nu finns. Så här får du struktur.
Mer om Digital arbetsplats, Microsoft 365, Teams
Inlägg
Så skriver du korta och begripliga mejl
Det finns väl ingen som inte får för många, för långa och för luddiga mejl? Låt oss i alla fall sluta bidra till den kulturen själva. Lär dig skriva korta...
Inlägg
Så skriver du en bra möteskallelse i Outlook och Teams
Har ni för många möten, och mindre viktiga möten? En bra möteskallelse gör att du tänker igenom syfte, agenda och målgrupp för mötet. Det skapar färre och effektivare möten. Så...
Inlägg
Så skriver du teamsinlägg för att hittas
Är det svårt att nå fram i myllret av alla kanaler i Teams? Vi går igenom hur ni tänker till med era kanaler och hur du skriver inlägg för att...
Inlägg
Så lär man 1 500 medarbetare M365
Krokoms kommun stod inför utmatningen att lära 1 500 medarbetare Microsoft 365, och de hade inte jobbat i till exempel Outlook innan. Hur gör man? Hur lär man alla allt...