Skapa innehåll som presterar

Innehåll är webbens viktigaste del. Utan tydligt och lockande innehåll är webben död, hur många flashiga funktioner den än har. Vill du skapa innehåll som levererar resultat hjälper vi dig.

Vi lär dig skriva begripligt, sökmotoroptimerat och säljande, eller att göra snygga filmer i mobilen. Välj om du vill göra kursen hos dig, hos oss eller online. Vi har hjälpt tusentals redaktörer och våra kurser får alltid mer än 4 av 5 i våra utvärderingar.

Våra kurser

Vill du få en roligare arbetsvardag med mer produktion och mindre frustration? Boka din plats redan idag.

Skriva för webben

En text på en webb kräver så mycket mer än bara vara begriplig. Lär dig skriva tydliga texter som fångar besökaren, konverterar och som hamnar högt upp på Google.

Klarspråk för skribenter

Oavsett om du skriver för webb eller för papper tjänar du på klarspråk. Lär dig skriva tydliga texter som minskar mängden missförstånd och frågor.

Filma med mobilen

Film är snart den viktigaste faktorn för att nå ut, särskilt på sociala medier. Lär dig hur du enkelt och billigt gör snygga filmer.

Inspireras av våra tidigare utbildningar

Projekt
Mer inom samma ämne

Sollentuna gick till botten med problemen

Sollentuna kommun satt i den klassiska situationen, att webbredaktionen inte kunde påverka texterna på hemsidan. Men genom ett nära samarbete med resten av organisationen och hjälp av en språkkonsult blev…

Projekt
Mer inom samma ämne

Tillgängligt och sökmotoroptimerat för Studiefrämjandet

Studiefrämjandet ville förbättra innehållet, SEO och tillgängligheten på sin webbplats. De ville också att alla redaktörer skulle få lära sig sitt CMS ordentligt. Lättare sagt än gjort när man sitter…

Projekt
Mer inom samma ämne

Skandia fick en enhetligare webb med bättre ranking

Skandiabanken satt fast i en lösning där det som mot kund verkade vara en webbplats i själva verket var flera – i Episerver 5. Dessutom var språket och strukturen en…

Projekt
Mer inom samma ämne

Elsäkerhetsverket – innehållssatsning med klarspråk i fokus

Elsäkerhetsverket skulle bygga en ny webbplats i Episerver och ville samtidigt förbättra kvaliteten på innehållet på webbplatsen. De behövde hitta en bra balans mellan inifrån- och utifrånperspektiv, det vill säga…

Projekt
Mer inom samma ämne

Högskolan i Dalarna lärde sig Episerver och digital kommunikation

I samband med en ny webbplats behövdes kunskap i de nya verktygen och ett nya sätt att kommunicera digitalt. Webbredaktörerna utbildades därför både i deras anpassade lösning för Episerver 8…

Projekt
Mer inom samma ämne

Svensk handel – nytt innehåll med fokus på besökaren

Svensk Handel lanserade en ny webblösning och ville samtidigt se över innehållet på sin externa webbplats. Som många andra kommunicerade man med utgångspunkt i den egna verksamheten, men ville istället sätta…

Projekt
Mer inom samma ämne

Vinnova – en webbplats anpassad efter målgruppen

Vinnova hade en sajt som inte var helt anpassad för målgruppen med stora informationsmängder och ett byråkratiskt forskarspråk. Besökarna hade svårt att få grepp om vad som var viktigt för…

Projekt
Mer inom samma ämne

Systembolaget – ett tillgängligt intranät

Systembolaget valde att bygga ett nytt och modernt intranät för att på ett bättre sätt kunna nå sina 5 000 medarbetare, där 4 500 finns i butik. Många av medarbetare…