Skandia fick en enhetligare webb med bättre ranking

Skandiabanken satt fast i en lösning där det som mot kund verkade vara en webbplats i själva verket var flera – i Episerver 5. Dessutom var språket och strukturen en rest från en gammal bankvärld. Tillsammans inledde vi resan mot en modern bankupplevelse.

Genom ett intensivt arbete med innehåll, kravställning och förankring i organisationen kunde nya skandia.se bli en modern och användarvänlig webbplats. En utmaning i en organisation med fast förankring i sina traditioner.

Så gjorde vi

  • Webbprojektledare
    Vi drev projektet framåt mot mål utifrån de uppsatta ramarna. En utmaning då en bankwebb är en komplex webbplats med många beroenden. Webbplatsen lanserades i tid och med de funktioner och innehåll som planerat.
  • Kravställning
    Med vår djupa kompetens om vad som är möjligt att åstadkomma i Episerver blev arbetet med att bestämma vilka funktioner som ska ligga i Episerver och vad som krävde andra system lättare.
  • Konverterande innehåll
    Med vår klarspråkskompetens kunde vi göra tunga texter med mycket juridik och finansiella termer till något begripligt och säljande.
  • Sökmotoroptimering
    Vi sökmotoroptimerade utvalt innehåll genom sökordsanalys, skrev texter med prioriterade sökord och jobbade mycket med inlänkning. Målet var att ranka på första sidan, topp tre för vissa utvalda sidor.

Projektdetaljer

Tidsperiod: 2016-2017
Webbplats: www.skandia.se