Marknadsföringsstrategi
En marknadsföringsstrategi innebär att ha en genomtänkt plan för vilket budskap du ska förmedla, i vilken kanal det ska publiceras och till vilken kundgrupp. Det innefattar att mejsla ut syfte och mål med er verksamhet och marknadsföring för att få en solid grund för beslut och prioriteringar.
Ibland är det svårt att veta vilken kanal man ska satsa på, med vilket budskap och på vilket sätt. Det är svårt att veta om man ska finnas på Youtube, Instagram eller Twitter, eller alla tre. Och vilket budskap och målgrupp som ska nås i respektive kanal. Vi hjälper dig att reda ut hur ni ska nå era mål. Med strategier och kanalplaner tar vi fram var ni ska synas, med vad och varför.
Strategierna bryter vi sedan ner till praktiskt arbete där arbetet ska genomföras. Vi jobbar enligt en agil process så att vi alltid kan vara på tårna för det som händer på marknaden. Långsiktiga grova planer är bra, men vi måste snabbt kunna agera på saker som händer i världen. Därefter stöttar vi er organisation i att skapa innehåll.