Händer som pekar mot skärm

Kundresa – att se sig själv ur kundens perspektiv

Kundresor är ett sätt att visualisera kundens resa från tanke till köp och användning av en produkt eller tjänst. Det är ett sätt att flytta fokus från organisationens interna tänk till kundens upplevelser.

Följ med på en resa utanför organisationens värld

När man utvecklar webbplatser är det lät att fastna i sitt eget perspektiv eller att se webbplatsupplevelsen som en isolerad upplevelse. Utifrån sin egen kunskap om produkter, tjänster och den egna organisationen är det man skapar logiskt, lättanvänt och begripligt. Det kan leda till lösningar som, när de används på riktigt i kundens verklighet, är svåranvända.

Genom att se webbplatsen som en del av en helhet och med kundens ögon skapar man en smidigare upplevelse. Det blir också tydligare var det finns möjlighet till förbättring och var det lönar sig mest att genomföra förbättringar.

Mer om Kundresa

Tyvärr hittade vi inget som matchade din sökning.