Hand med penna och mobil

Marknadsföringsstrategi

En marknadsföringsstrategi innebär att ha en genomtänkt plan för vilket budskap du ska förmedla, i vilken kanal det ska publiceras och till vilken kundgrupp. Det innefattar att mejsla ut syfte och mål med er verksamhet och marknadsföring för att få en solid grund för beslut och prioriteringar.  

Ibland är det svårt att veta vilken kanal man ska satsa på, med vilket budskap och på vilket sätt. Det är svårt att veta om man ska finnas på Youtube, Instagram eller Twitter, eller alla tre. Och vilket budskap och målgrupp som ska nås i respektive kanal. Vi hjälper dig att reda ut hur ni ska nå era mål. Med strategier och kanalplaner tar vi fram var ni ska synas, med vad och varför.

Strategierna bryter vi sedan ner till praktiskt arbete där arbetet ska genomföras. Vi jobbar enligt en agil process så att vi alltid kan vara på tårna för det som händer på marknaden. Långsiktiga grova planer är bra, men vi måste snabbt kunna agera på saker som händer i världen. Därefter stöttar vi er organisation i att skapa innehåll.

Mer om Marknadsföringsstrategi

Hand med penna skriver

Inlägg
Mer inom samma ämne

Jobba iterativt med dina Google-Ads kampanjer

Google-Ads kampanjer kostar. Det är en realitet du aldrig kommer ifrån. Oavsett vilka mål du jobbar emot och vilket livstidsvärde du satt på dina besökare behöver kampanjerna utvärderas med jämna...

Projekt
Mer inom samma ämne

Visita – kanalstrategi för content marketing

I samband med lansering av en ny webblösning bestämde sig Visita för att se över hur de arbetar med sociala medier. De ville ha en strategi för vilka kanaler de...

Projekt
Mer inom samma ämne

Plantagen – att driva mer trafik till webbplatsen

Plantagen arbetar kontinuerligt med att förbättra sin webbplats och sina arbetssätt kring webben. Webbplatsen har på några år utvecklats från en enkel sida till att idag utgöra en källa till information och...

Inlägg
Mer inom samma ämne

Innehållsstrategi i praktiken – 5 steg från teori till konkret verklighet

Många organisationer har en innehållsstrategi som ska vara vägledande i den digitala kommunikationen. Problemet är att den ofta är för abstrakt för att webbredaktörer ska kunna använda sig utav den....

Inlägg
Mer inom samma ämne

6 framgångsfaktorer för en lyckad digital strategi

Idag talas det alltmer om digitalisering. Och vad innebär det egentligen? Digitalisering handlar i stora drag om hur företaget anpassar sin verksamhet i en digital värld för att öka sin...

Inlägg
Mer inom samma ämne

Så anpassar du din stil och ton till de 7 vanligaste kanalerna

I förra inlägget gick jag igenom vad stil och ton äroch vad det är som påverkar vad ditt innehåll förmedlar. Idag går vi igenom vilken ton som är lämplig för...

Inlägg
Mer inom samma ämne

5 saker som påverkar ditt varumärkes röst, stil och ton

Vad är det som gör att Apple uppfattas som coolt, Ikea som en del av den svenska folksjälen, Systembolaget som lite tråkiga och Ryanair som billiga? Det är för att...

Inlägg
Mer inom samma ämne

Att hitta dina målgrupper - målgruppsskola del 2

Andra delen i vår målgruppsskola, där jag berättar om hur du sorterar all information på ett relevant sätt. I förra inlägget gick jag igenom hur man gör målgruppsundersökningar. Förhoppningsvis har...

Inlägg
Mer inom samma ämne

Att ta fram målgrupper - målgruppsskola del 1

Alla vet vi att det är viktigt med målgrupper för vår webb. Men hur gör man för att ta fram målgrupper? Hur vet man vilka målgrupper just vårt företag har?...