Hoppa till huvudinnehållet
Post it-lappar på whiteboard

Effektkartläggning – gör rätt saker

Effektkartläggning är ett verktyg som hjälper dig att se till att din webbplats uppfyller dina mål. Först när du vet vilken förändring du vill åstadkomma går det att bygga en kanal, ett system eller ett innehåll som tjänar dina syften.

Med effektkartan ringar du in din organisations mål och syften, målgrupper och viktigaste behov. Sen börjar det riktiga jobbet.

Lägger din organisation energi på rätt saker?

En fantastisk e-handelslösning men bäst intjäning i butiken? Massor med samtal till växeln men inga ärenden på webben? Svaret finns att söka i effektkartan. Effektkartläggning är ett effektivt verktyg för att få din organisation, ledning och andra intressenter att hitta rätt fokus. Ibland är det lätt, ibland är det svårt och smärtsamt. Som tur är har vi rutin och leder er genom processen.

Våra digitala strateger och projektledare har gedigen erfarenhet av effektkartläggning. Det är ett transparent och effektivt sätt att sätta era behov i centrum och lyssna in era verkliga behov. Sedan har man effektkartan med sig genom hela projektet som en trygghet för alla inblandade.

Effektkartläggning lägger grunden för ett lyckat projekt

När effektkartan väl är på plats kan man inleda ett projekt eller en process, och hela tiden vara säker på att man styr mot målen. Och vet man det sparar man också tid och pengar. Färre dikeskörningar och roligare resa, helt enkelt!

Mer om Effektkartläggning

Tjänst

Nå målen med en digital strateg

En digital strateg gör att ni kan ligga steget före, följa upp vad som går bäst och jobba med ständiga förbättringar. Våra strateger skapar ordning och reda i ert webbarbete...

Inlägg

Hur vet vi när vår webb är bra?

Att utveckla en digital lösning utan mätbara mål är som att bygga ett hus utan en ritning, att bara utgå från det du och beställaren har kommit överens om. Visst...

Tjänst

Innehållsstrategi

Utifrån era förutsättningar tar vi fram strategier, kundresor eller effektkartor med tydliga mål, målgrupper, kanaler och behov av innehåll.

Projekt

Ekerö kommuns väg mot nytt intranät

Ekerö kommun behövde bygga om sitt intranät, och det fort. Men de tänkte inte göra avkall på kvaliteten. De visste att ett intranät aldrig är bättre än sitt förarbete. Med...

Projekt

Sunne kommun når nya höjder med Optimizely 12 och effektmål

För att skapa en mer effektiv webbplats behövdes en modernare lösning, men framför allt mål och innehållsstrategi. Med det på plats har Sunne fått verktyg att arbeta vidare mot en...

Inlägg

Att använda effektstyrning i webbprojekt

Allt för många webbplatser uppnår inte det som var tänkt med lösningen. En anledning är att man inte har satt upp sina egna mål. En annan är att man inte...

Inlägg

Hitta rätt med effektkarta

En effektkarta hjälper dig att veta riktning för den tjänst eller webb som ska tas fram eller utvecklas. Den hjälper dig att ta fram syftet med tjänsten, användningsgruppen och vad...

Inlägg

Intranät som bidrar till effektivitet

Ett bra intranät når ut till medarbetarna och skapar en känsla av tillhörighet. Kvalitet och funktionalitet är nästan alltid bättre än kvantitet. Att anställda använder sitt intranät på väldigt olika sätt...

Projekt

Inspektionen för socialförsäkringar vann kampen mot tiden

Inspektionen för socialförsäkringar behövde byta till en modernare plattform för både externa webben och intranätet. Men på grund av ett omlokaliseringsbesked blev tidplanen extremt tajt. Genom en fantastisk prestation från...

Projekt

Försvarshögskolans nya intranät effektiviserade arbetet

När Försvarshögskolan skulle göra nytt intranät gick de från en informationsbank med för många sidor till en smidig hjälp i arbetet. Genom att tänka rätt från början lyckades Försvarshögskolan med...