hand med penna

Content marketing – marknadsföring med relevant innehåll

Content marketing, även kallat innehållsmarknadsföring, är att genom relevant och engagerande innehåll skapa förtroende för sitt varumärke och marknadsföra sina produkter eller tjänster. Marknadsföringen är ofta indirekt genom att ge kvalitativt och relevant innehåll inom närliggande ämnen, istället för att bara prata om sina egna produkter.

Är du också en av dem som byter kanal när reklamen kommer på, och knappt ser annonserna när du läser? Du är inte ensam. Det är svårt att nå ut med ett säljbudskap. Men med content marketing kan du få kunden att följa dig och ta del av ditt innehåll av egen vilja.

Innehållsmarknadsföring kan lätt kännas övermäktigt. Det är innehåll som ska produceras, publiceras och distribueras i olika kanaler. Vi hjälper dig skala ner det till konkreta handlingar som passar den verklighet med de förutsättningar du har. Vi tar dig på resan allt från övergripande strategier till kanalval, publiceringsplan och innehållsskapande.

Vill du så hjälper vi dig med det praktiska också. Våra innehållskonsulter har alla gedigna utbildningar inom skrivande och marknadsföring. Med oss kan du vara trygg i att du får högkvalitativt och relevant innehåll.

Mer om Content marketing

Man med laptop

Inlägg
Mer inom samma ämne

Jobba iterativt med dina Google-Ads kampanjer

Google-Ads kampanjer kostar. Det är en realitet du aldrig kommer ifrån. Oavsett vilka mål du jobbar emot och vilket livstidsvärde du satt på dina besökare behöver kampanjerna utvärderas med jämna...

Projekt
Mer inom samma ämne

Pfizer engagerar med innehållsmarknadsföring

Pfizer arbetar internationellt med innehållsmarknadsföring inom hälsa. Grunden i detta är kampanjsajter med innehåll som ska vara sökbart och ge bra spridning i sociala medier. Utmaningen är att få en...

Kvinna filmar med mobil

Utbildning
Mer inom samma ämne

Filma med mobilen

Filma med mobilen är kursen för dig som vill lära dig att skapa uppmärksamhet och engagemang på ett nytt och aktuellt sätt. På kursen får du lära dig att planera,...

Projekt
Mer inom samma ämne

Visita – kanalstrategi för content marketing

I samband med lansering av en ny webblösning bestämde sig Visita för att se över hur de arbetar med sociala medier. De ville ha en strategi för vilka kanaler de...

Projekt
Mer inom samma ämne

Plantagen – att driva mer trafik till webbplatsen

Plantagen arbetar kontinuerligt med att förbättra sin webbplats och sina arbetssätt kring webben. Webbplatsen har på några år utvecklats från en enkel sida till att idag utgöra en källa till information och...

Inlägg
Mer inom samma ämne

7 insikter från Conversion Jam: del 6 - Få din blogg att konvertera

Många av oss bloggar som en del i SEO-strategin eller innehållsmarknadsföringen. Många av oss har även konverteringsytor på bloggen i form av nedladdningsbara produkter. Men hur får de att konvertera...

Inlägg
Mer inom samma ämne

Så skapar du kärnfulla webbtexter - med eller utan inspiration

Kalendern är full med inplanerade möten. Massor av obesvarade mejl ligger i inkorgen. Administrativa arbetsuppgifter väntar på att någon, och helst du ska ta tag i dom. Mitt i alltihopa...

Inlägg
Mer inom samma ämne

Så anpassar du din stil och ton till de 7 vanligaste kanalerna

I förra inlägget gick jag igenom vad stil och ton äroch vad det är som påverkar vad ditt innehåll förmedlar. Idag går vi igenom vilken ton som är lämplig för...

Inlägg
Mer inom samma ämne

Att hitta dina målgrupper - målgruppsskola del 2

Andra delen i vår målgruppsskola, där jag berättar om hur du sorterar all information på ett relevant sätt. I förra inlägget gick jag igenom hur man gör målgruppsundersökningar. Förhoppningsvis har...

Inlägg
Mer inom samma ämne

Så lyckas du med nyhetsbrev

Rätt gjorda är nyhetsbrev en effektiv marknadsföringskanal. Men det kräver att du har koll på hur du skaffar prenumeranter, vad du ska fylla ditt nyhetsbrev med, till vem du ska...